Vilka är Marytale
Meet the Team
"Skapa en grym video och rikta den rätt. Se till att många ser den. Följt av retarget med en tydlig call to action. När du ser hur många som konverterar, kommer du aldrig mer tvivla på kraften i digital marknadsföring".
Vi tror inte att ett varumärke är något du äger. Det är något du förvaltar tillsammans med människorna runt dig. Kunder, medarbetare, följare, vänner. Det är de som berättar din story.
Uppgiften? Att göra den värd att berättas.
Inga quick fixes. Inga content-fabriker. Och definitivt ingen fluffig reklam med snyggt filter.
Här byggs allt från grunden med story och mening. Sånt som känns i magen, inte bara syns i flödet. Sånt som håller längre än en algoritm. Eller en kick-off.
Vi är inte bara en byrå. Vi är din partner i storytelling. Vi sätter ord på det du vill att världen ska känna.
Vi tar den där känslan och bygger kampanjer, content och uttryck som får dina kunder att haja till, inte bara scrolla förbi.
Och nej, det här är inte ännu en pitch för “en grej att sälja in”. Det handlar om att bygga något som faktiskt betyder något. För när du gör det… då händer allt det andra av sig självt.
Kalla det varumärkesstrategi med känslomotor.
Kalla det vad du vill.
Vi kallar det The Marytale way.
Vilka är Marytale
Meet the Team
"Skapa en grym video och rikta den rätt. Se till att många ser den. Följt av retarget med en tydlig call to action. När du ser hur många som konverterar, kommer du aldrig mer tvivla på kraften i digital marknadsföring".
Vi tror inte att ett varumärke är något du äger. Det är något du förvaltar tillsammans med människorna runt dig. Kunder, medarbetare, följare, vänner. Det är de som berättar din story.
Uppgiften? Att göra den värd att berättas.
Inga quick fixes. Inga content-fabriker. Och definitivt ingen fluffig reklam med snyggt filter.
Här byggs allt från grunden med story och mening. Sånt som känns i magen, inte bara syns i flödet. Sånt som håller längre än en algoritm. Eller en kick-off.
Vi är inte bara en byrå. Vi är din partner i storytelling. Vi sätter ord på det du vill att världen ska känna.
Vi tar den där känslan och bygger kampanjer, content och uttryck som får dina kunder att haja till, inte bara scrolla förbi.
Och nej, det här är inte ännu en pitch för “en grej att sälja in”. Det handlar om att bygga något som faktiskt betyder något. För när du gör det… då händer allt det andra av sig självt.
Kalla det varumärkesstrategi med känslomotor.
Kalla det vad du vill.
Vi kallar det The Marytale way.
Vilka är Marytale
Meet the Team
"Skapa en grym video och rikta den rätt. Se till att många ser den. Följt av retarget med en tydlig call to action. När du ser hur många som konverterar, kommer du aldrig mer tvivla på kraften i digital marknadsföring".
Vi tror inte att ett varumärke är något du äger. Det är något du förvaltar tillsammans med människorna runt dig. Kunder, medarbetare, följare, vänner. Det är de som berättar din story.
Uppgiften? Att göra den värd att berättas.
Inga quick fixes. Inga content-fabriker. Och definitivt ingen fluffig reklam med snyggt filter.
Här byggs allt från grunden med story och mening. Sånt som känns i magen, inte bara syns i flödet. Sånt som håller längre än en algoritm. Eller en kick-off.
Vi är inte bara en byrå. Vi är din partner i storytelling. Vi sätter ord på det du vill att världen ska känna.
Vi tar den där känslan och bygger kampanjer, content och uttryck som får dina kunder att haja till, inte bara scrolla förbi.
Och nej, det här är inte ännu en pitch för “en grej att sälja in”. Det handlar om att bygga något som faktiskt betyder något. För när du gör det… då händer allt det andra av sig självt.
Kalla det varumärkesstrategi med känslomotor.
Kalla det vad du vill.
Vi kallar det The Marytale way.
Marytale
®
Marytale
®
Bli en av oss
Om du är redo att forma framtiden tillsammans med oss, kan din resa börja här.
Marytale
®
Bli en av oss
Om du är redo att forma framtiden tillsammans med oss, kan din resa börja här.

Tommie Lyckesol
Strategic Director

Tommie Lyckesol
Strategic Director

Tommie Lyckesol
Strategic Director

Mattias Larsson
Creative Director

Mattias Larsson
Creative Director

Mattias Larsson
Creative Director
13:37

Marytale
I dag 10:17
Kampanjen är lanserad, nu kör vi!
Kampanjen är lanserad, nu kör vi!
Marytale
®
Marytale
®




13:37

Marytale
I dag 10:17
Kampanjen är lanserad, nu kör vi!
Marytale
®


Approach
Att skapa innehåll som folk bryr sig om handlar inte om tur – det handlar om att veta vad som funkar. Vi börjar med att förstå din målgrupp på djupet: Vad får dem att stanna upp? Vad engagerar dem? Vad får dem att klicka, dela och agera? Sedan skapar vi innehåll som känns – för det är känslor som bygger relationer och relationer som skapar affärer.
Men en bra story räcker inte om ingen ser den. Därför kombinerar vi kreativt innehåll med smart annonsering och datadriven strategi för att maximera räckvidd och resultat. Vi testar, optimerar och justerar tills din story får den effekt den förtjänar. Så nej, vi gissar oss inte fram. Vi vet vad som funkar och vi ser till att det funkar för dig.
Approach
Att skapa innehåll som folk bryr sig om handlar inte om tur – det handlar om att veta vad som funkar. Vi börjar med att förstå din målgrupp på djupet: Vad får dem att stanna upp? Vad engagerar dem? Vad får dem att klicka, dela och agera? Sedan skapar vi innehåll som känns – för det är känslor som bygger relationer och relationer som skapar affärer.
Men en bra story räcker inte om ingen ser den. Därför kombinerar vi kreativt innehåll med smart annonsering och datadriven strategi för att maximera räckvidd och resultat. Vi testar, optimerar och justerar tills din story får den effekt den förtjänar. Så nej, vi gissar oss inte fram. Vi vet vad som funkar och vi ser till att det funkar för dig.
Awards
När andra sa 'Wow' om vårt jobb
Namn på tävling
Förklaring
År
Publishingpriset
Nominerade för "Vi är mer än vad ni tror", en produktion vi skapade åt Svenska Kyrkan
2019
Publishingpriset
Nominerade för "Vi är mer än vad ni tror", en produktion vi skapade åt Svenska Kyrkan
2019
Publishingpriset
Nominerade för "Vi är mer än vad ni tror", en produktion vi skapade åt Svenska Kyrkan
2019
Guldvargen
"Årets rörliga" med produktionen "Vi är mer än vad ni tror" som vi skapade åt Svenska Kyrkan
2019
Guldvargen
"Årets rörliga" med produktionen "Vi är mer än vad ni tror" som vi skapade åt Svenska Kyrkan
2019
Guldvargen
"Årets rörliga" med produktionen "Vi är mer än vad ni tror" som vi skapade åt Svenska Kyrkan
2019
Guldvargen
Vi prisades för "Årets rörliga" med produktionen "The Ibiz Way", ett onboarding projekt vi producerade åt Ibiz Solutions
2023
Guldvargen
Vi prisades för "Årets rörliga" med produktionen "The Ibiz Way", ett onboarding projekt vi producerade åt Ibiz Solutions
2023
Guldvargen
Vi prisades för "Årets rörliga" med produktionen "The Ibiz Way", ett onboarding projekt vi producerade åt Ibiz Solutions
2023
Guldvargen
Vår produktion "Stenhårt arbete" prisades för "Årets Audio". En produktion åt Svea H koncernen
2023
Guldvargen
Vår produktion "Stenhårt arbete" prisades för "Årets Audio". En produktion åt Svea H koncernen
2023
Guldvargen
Vår produktion "Stenhårt arbete" prisades för "Årets Audio". En produktion åt Svea H koncernen
2023
Guldvargen
Vi prisades för #UnBoxYourFuture i kategorin "Årets Rörliga/Audio". En kampanj vi skapade åt Teknikcollege
2024
Guldvargen
Vi prisades för #UnBoxYourFuture i kategorin "Årets Rörliga/Audio". En kampanj vi skapade åt Teknikcollege
2024
Guldvargen
Vi prisades för #UnBoxYourFuture i kategorin "Årets Rörliga/Audio". En kampanj vi skapade åt Teknikcollege
2024



Marytale
®
Marytale
®
Marytale
®
October, 2022
October, 2022
På filminspelning åt Konsumentverket
Hammarö
Vad motiverar oss
Vi tror på kraften i bra storytelling. I en värld där vi dagligen scrollar förbi tusentals budskap gäller det att skapa innehåll som sticker ut – och som faktiskt betyder något. För oss handlar det inte bara om att nå ut, utan om att beröra, engagera och påverka. När en berättelse får människor att känna, minnas och agera – då vet vi att vi har lyckats.
Och det finns en metod bakom magin. Vi utgår från de tre U:na: Underhåll, utbilda och utmana. Ett budskap utan känsla glöms bort, men när vi får någon att skratta, lära sig något nytt eller ifrågasätta det självklara – då skapar vi content som funkar.
Vad motiverar oss
Vi tror på kraften i bra storytelling. I en värld där vi dagligen scrollar förbi tusentals budskap gäller det att skapa innehåll som sticker ut – och som faktiskt betyder något. För oss handlar det inte bara om att nå ut, utan om att beröra, engagera och påverka. När en berättelse får människor att känna, minnas och agera – då vet vi att vi har lyckats.
Och det finns en metod bakom magin. Vi utgår från de tre U:na: Underhåll, utbilda och utmana. Ett budskap utan känsla glöms bort, men när vi får någon att skratta, lära sig något nytt eller ifrågasätta det självklara – då skapar vi content som funkar.






Vad motiverar oss
Vi vet att bra marknadsföring inte handlar om att skrika högst – det handlar om att säga rätt sak till rätt personer vid rätt tillfälle. För dig betyder det att du får mer än bara snyggt innehåll. Du får en strategi som engagerar, en röst som sticker ut och kampanjer som faktiskt driver resultat. Vi skapar innehåll som inte bara syns i flödet – utan som får människor att stanna upp, lyssna och agera.
Oavsett om du vill bygga varumärkeskännedom, öka försäljningen eller stärka relationen med din målgrupp, så ser vi till att ditt budskap inte bara hörs, utan känns. För när det känns – då funkar det.
Vad motiverar oss
Vi vet att bra marknadsföring inte handlar om att skrika högst – det handlar om att säga rätt sak till rätt personer vid rätt tillfälle. För dig betyder det att du får mer än bara snyggt innehåll. Du får en strategi som engagerar, en röst som sticker ut och kampanjer som faktiskt driver resultat. Vi skapar innehåll som inte bara syns i flödet – utan som får människor att stanna upp, lyssna och agera.
Oavsett om du vill bygga varumärkeskännedom, öka försäljningen eller stärka relationen med din målgrupp, så ser vi till att ditt budskap inte bara hörs, utan känns. För när det känns – då funkar det.
Dina kreativa lösningar väntar.
Tommie är här för att säkerställa att din upplevelse med oss blir smidig och framgångsrik, inte bara för nu, utan också långsiktigt. Tveka inte att höra av dig när som helst – han finns här för att se till att du känner dig trygg och stöttad genom hela din resa med oss.

Tommie Lyckesol
Client Success Manager

Kontakta oss
Dina kreativa lösningar väntar.
Tommie är här för att säkerställa att din upplevelse med oss blir smidig och framgångsrik, inte bara för nu, utan också långsiktigt. Tveka inte att höra av dig när som helst – han finns här för att se till att du känner dig trygg och stöttad genom hela din resa med oss.

Tommie Lyckesol
Client Success Manager

Kontakta oss
Dina kreativa lösningar väntar.
Tommie är här för att säkerställa att din upplevelse med oss blir smidig och framgångsrik, inte bara för nu, utan också långsiktigt. Tveka inte att höra av dig när som helst – han finns här för att se till att du känner dig trygg och stöttad genom hela din resa med oss.

Tommie Lyckesol
Client Success Manager

Kontakta oss